ostriv

Заповідна Україна: куди їхати навесні

Минулого року я знайомив вас з "Топ-8 заповідних місць України, куди цікаво мандрувати навесні" - це своєрідні подорожі з "календарем природи", коли відвідування заповідних територій стає особливо цікавим із-за подій, які можна спостерігати лише раз на рік: цвітіння ковили в Асканійському степу, токування тереруків, спостереження за сірими журавлями, квітування рододендронів на високогір'ї Карпат чи азалії понтійської на Поліссі.
Працівники природно-заповідного фонду відгукнулись на наші запити й побажання, і цієї весни пропонують відвідувачам нові цікаві маршрути, під час яких можна буде, зокрема побачити цвітіння найбільшого в Україні поля диких орхідей на Кінбурні, спостерігати за бабаками в нацпарках Слобожанщини, а фотограф National Geographic  Михайло Богомаз проведе для вас майстер-клас на одній із екологічних стежок поблизу Києва.

фото: Михайло Богомаз

Collapse )

ostriv

Новорічні ялинки: звідки вони беруться?

На новорічні й різдвяні свята припадає пік продажу не лише подарунків, але й головних атрибутів свята, новорічних ялинок. Обсяг ринку - десятки, а то й сотні мільйонів гривень.  То ж не дивно, що все частіше зустрічаємо в соціальних мережах пости псевдозахисників природи (насправді - маркетологів і рекламістів), які просувають свій товар - вироби з пластмаси, в доволі оригінальний спосіб. Сльозоточиві картинки з сокирами і пеньками, дитячі віршики про бідного зайчика і зварйовану білочку мають на меті ввести покупця в оману - начебто живі ялинки рубають в природних лісах.
Звідки ж насправді беруться на ринках новорічні ялинки? Мова йтиме, звісно, про "легальні", марковані ялинки, а не браконьєрські. Браконьєрство це злочин, і обговорювати тут в принципі нічого.

Фотографії та коментарі люб'язно надані фахівцями Боярської лісової дослідної станції, установи, яка здійснює наукову й освітню діяльність, а також успішно поєднує комплекс робіт із відтворення, охорони та захисту лісу.

Collapse )

P.S. (для тих, хто хоче знати більше)

1) Природних лісів у нас залишилось дуже мало - це високогірні ліси, праліси Карпат, старовікові ліси на території заказників, заповідників, національних парків. Рубки там заборонені.

2) В суботу, 26 грудня, клуб екологічного туризму "Добре поїхали" організовує першу екскурсію до лісового розсадника. В березні плануються тематичні екскурсії для дітей і дорослих - будемо разом садити ліс.

3) Пласмасову ялинку аж ніяк не можна назвати "еко-ялинкою". Через забруднення довкілля під час добування нафти й газу, орг.синтезу, синтезу полімерів, виробництва виробів з полімерів, відсутності шляхів утилізації. Плюс парниковий ефект.


ostriv

Діючий вузькоколійний паровоз ГР-280 на Гайворонській залізниці. Відео.

Дружною компанією "Добре поїхали" на запрошення відомого австрійського інженера й мандрівника Вольфрама Венделіна ми прибули в Гайворон, щоб приєднатись до групи туристів з Європи та Америки. Фанати вузькоколійних і старих залізниць прибули до України задля саме таких залізничних екскурсій. Фотографії з подорожі можна переглянути тут.
А нижче кілька відео з проїздом нашого веселого поїзда.

як стартує паровоз


по мосту через Південний Буг


по кривих на перегоні Гайворон - Бершадь
ostriv

Закриття сезону в Поліському заповіднику. Великі знижки.

Вони прогнозують дощ серед тижня, а ми прогнозуємо грибочки на вихідних :)
23-25 жовтня, остання осіння мандрівка до Поліського заповідника.
Всім учасникам - година літнього часу в подарунок!
До звичної програми туру додаємо кулінарні майстер-класи, оновлене меню харчування і дегустацію настоянок в корчмі!
програма та реєстрація на сайті



Увага, знижки на цю подорож:
10% для нових учасників клубу
15% для постійних учасників клубу
20% для постійних відвідувачів Поліського заповідника
Для тих, хто вже відвідував програмні екскурсії, пропонуємо альтернативні пішохідні маршрути.
Це буде справжній святковий тур!
ostriv

Паровозом по Гайворонській вузькоколійній залізниці.

Вольфрам Венделін, відомий австрійський мандрівник, фанат вузькоколійних залізниць, фундатор музею залізничної станції в Коростові, черговий раз організовує екскурсії по українських залізницях для групи іноземних туристів. Гості з Європи приїжджають до України на цілий тиждень, і відвідують вузькоколійні та промислові залізниці, а також ділянки старих закинутих залізниць, оргаганізовуючи фототури та фотосесії.
21 жовтня я планую приєднатись до їхньої групи для екскурсії по Гайворонській залізниці, з вузькоколійним паровозом. Це буде не звичайний рейс, а оренда паровоза й потягу на цілий день з метою фото- та відеозйомки під час проїздів поїзда ділянкою Гайворон - Рудниця.
Клуб мандрівників "Добре поїхали" організовує виїзд з Києва, і ви можете приєднатись до цієї фотоподорожі.


Collapse )
ostriv

Заповідна Полтавщина, Пирятинський НПП

Вчора клуб "Добре поїхали" гостював у наших добрих друзів, природоохоронців з Пирятинського національного природного парку. Вирішили об'єднати все найцікавіше, що було на перших двох маршрутах (Березоворудське і Кейбалівське відділення парку).

Що з цього вийшло:

Collapse )
ostriv

осінній час

Година "літнього" часу, подарована нам ще навесні, насправді зовсім не літня. Коли світловий день триває близько 16 годин, коли ти ховаєшся від набридлих палючих променів, і мариш про ковток нічної прохолоди, тоді не так важливо, чи пересунули тобі на годину час заходу й сходу сонця.
Але зовсім інші відчуття восени. Коли ти повертаєшся після прогулянки додому, і помічаєш, що сонце вже заходить о восьмій. О сьомій. О шостій.  І коли ти розумієш, що після роботи в тебе ще є невеличкий проміжок світлого часу, то ось вона - твоя "бонусна" година часу.

Особливо це помітно в подорожах. Якби не ця "літня" година часу, хтось би не встиг на захід сонця над Білим озером, хтось не прощався би з останнім промінчиком на Кінбурнській косі, а в Холодному яру чи на Дунаї екскурсійну програму довелось би скорочувати на цілу годину. Поки є час. Поки тепло і сонячно. Поки навколо все в кольорі. Подорожуйте.

Collapse )

ostriv

106 кілометрів Полісся



"А що, її ще не закрили?" - кожного року перепитують туристи. Маленький, наче іграшковий, вузькоколійний тепловоз і вагончики, як на дитячій залізниці. Але тут все серйозно, для багатьох мешканців віддалених районів Полісся "кукушка" або "поїздо́к" - чи не єдиний транспорт, який зв'язує їх з цивілізацією. Деякі зупинки - це просто переїзди на лісових дорогах, куди поліщуки добираються гужовим транспортом з своїх віддалених хуторів.
Для туриста ця подорож - справжня атракція. Спочатку спостерігаєш на маневрами тепловоза на кінцевій станції, роботою стрілок і семафорної системи. Далі стоїш в тамбурі з відкритими дверима, чи просто сидиш на підніжці, і чекаєш наступного повороту, щоб зробити вдалу фотографію. За вікном пропливають густі зарослі тайгових масивів, несподівані блакитні озера, важкодоступні болота і білі піщані дюни, намиті останнім льодовиком. А далі - єдиний в Україні дерев'яний залізничний міст, через річку Стир. Для фотомисливців це бажаний трофей, тож машиністи іноді дають дозвіл на те, щоб перейти міст пішки, а потім на малому ходу застрибувати в поїзд :)
Найближчу подорож до Поліської вузькоколійки плануємо 4-6 вересня, в рамках туру до Білого озера і Рівенського заповідника.
Календар подорожей.
Collapse )
ostriv

Біле озеро. Магнітик.

Це не той магнітик, який чіпляють на дверцята холодильника. А той, котрий притягує тебе, заставляє забути про все (і про холодильник в тому числі), і їхати на побачення з природою. І тобі вже не важливо, чи є  там гаряча вода і що подаватимуть на вечерю, ти думаєш лише про нічне зоряне небо, густий ранковий туман, і щоб не проґавити захід та схід сонця.


Collapse )